Zonder vernieuwing redden comebackmerken het niet

Oranjeboom, BenBits en Nokia: allemaal maakten ze een comeback, maar met wisselend succes. Wat is de beste strategie om een merk nieuw leven in te blazen? “De warme gevoelens die nostalgiemerken bij veel mensen oproepen, zijn geen garantie dat ze succesvol worden bij terugkomst. ,,Wil je een product weer op de markt brengen, dan moet je die markt wel goed kennen,” zegt Michiel Maandag

Lees het interview op Frank.News.

Een stevig merk bouw je met een goed verhaal

„Het gaat er niet om wat je doet, maar hóe je het doet.” Merkenadviseur Michiel Maandag kan het niet vaak genoeg zeggen: „Zorg voor een goede positionering van je product of bedrijf en vertaal het naar alles wat je doet.” Veel ondernemers denken helemaal niet goed na over hun merk. „Dat is gek, want het is lastig om iets te verkopen of voor je klanten om over iets te praten, wanneer het geen naam heeft. Of, sterker nog, geen betekenis heeft.”

Lees het interview uit de Ondernemer, een bijlage van de Stentor.

 

Monstermerken – waarom we Apple, McDonald’s en Facebook niet vertrouwen

“Je kunt stoppen met Nike, maar niet met Google”, licht Maandag toe. “Vraag mensen om tien zoekmachines te noemen, en je zult merken dat het niemand lukt. Sites als Bing zijn geen volwaardige alternatieven. Daarom blijven bedrijven als Google en Facebook gewoon groeien, ondanks alle kritiek over privacyschending: er is geen concurrentie. Maar ook deze situatie kun je zien als een relatie van mens tot mens: het is een ongelukkig huwelijk, waaruit je helaas niet zomaar kunt scheiden.”

Lees het artikel uit tijdschrift KIJK.

MoreLIPS verkoopt planten met een kusje 

Michiel Maandag denkt dat de noodzaak voor een sterk merk steeds groter wordt. “Wereldwijd worden jaarlijks honderdduizenden nieuwe producten geïntroduceerd. Je moet zorgen dat je onderscheidend en relevant blijft.” Maar hoe onderscheid je je van collega’s die min of meer dezelfde producten aanbieden? Daarvoor zijn een aantal essentiële ingrediënten nodig.

In Bloembollenvisie lees je de ingrediënten voor een sterk merk.

Opmars Primark valt stil – zijn het groeistuipen of is de hype voorbij?

“Primark moet zich richten op één ding: kleding. Ze halen er te veel andere zaken bij”, zegt merkdeskundige Michiel Maandag. “Je kunt er tegenwoordig ook huishoudartikelen kopen. Ze hebben zelfs snoep in het assortiment. Daarmee vervaagt hun onderscheidend vermogen”

Lees het artikel zoals verschenen in het AD en de Geldelander.

De financiële planner als sterk merk

Hoe maak je als financiële planner echt verschil.

Een presentatie voor leden van de FFP Vereniging.

Managementboek.nl BookChat

Kort filmpje over Het enige boek over merken dat je nodig hebt.

Wat staat erin? Voor wie is het? En waarom is het schreven?

Geïnteresseerd in een gesprek? Neem contact op:

  • "Your Culture Is Your Brand". It is really that simple! 2 weeks ago
  • Interview voor https://t.co/nQYrLDtSkT - Oranjeboom, BenBits en Nokia: allemaal maakten ze een comeback, maar met w… https://t.co/xaLFp9niUu 3 months ago
  • Artikel in  @adformatie  - Cultuur #xs4all sterker dan strategisch vermogen #KPN https://t.co/GXFuHYKeW2 #Freedom 4 months ago